ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

ΒΑΣΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

ΕΠΙΣΚΕΦΘΗΚΑΤΕ...

    Εγκυκλοπαιδικός Οδηγός 

    Η χρήση της γλώσσας στα μη γλωσσικά μαθήματα: ο λόγος των επιστημών [Ε7] 

    Μαρία Αραποπούλου & Γιαννούλα Γιαννουλοπούλου (2001) 

    ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

    1. HALLIDAY, M. A. K. 1978. Language as Social Semiotic: The Social Interpretation of Language and Meaning. Λονδίνο: Arnold.
    2. HALLIDAY, M.A.K. 1993. Some grammatical problems in Scientific English. Στο HALLIDAY & MARTIN 1993, 69-85.
    3. HALLIDAY, M. A. K. & J. R. MARTIN, επιμ. 1993. Writing Science: Literacy and Discursive Power. Λονδίνο: The Falmer Press.
    4. BUTLER, C. 1994. Systemic grammar in applied language studies. Στο Encyclopedia of Language and Linguistics, επιμ. R. E. Asher, 8oς τόμ., 4500-4504. Οξφόρδη, Νέα Υόρκη, Seoul & Tokyo: Pergamon Press.
    5. HARRIS, J. 1994. Writing in schools: Classification. ΣτοEncyclopedia of Language and Linguistics, επιμ. R. E. Asher, 8oς τόμ., 5049-5052. Οξφόρδη, Νέα Υόρκη, Seoul & Tokyo: Pergamon Press.
    6. HASAN R. & G. PERRETT. 1994. Learning to function with the other tongue: A systemic functional perspective on second language teaching. Στο Perspectives on Pedagogical Grammar, επιμ. T. Odlin, 179-226. Cambridge: Cambridge University Press.
    7. LITERACY AND EDUCATION RESEARCH NETWORK. 1990. A Genre-Based Approach to Teaching Writing, Years 3-6. Annandale, Australia: Department of School Education.
    8. THREADGOLD, T. 1994. Genre. ΣτοEncyclopedia of Language and Linguistics, επιμ. R. E. Asher 3ος τόμ., 1408-1411. Οξφόρδη, Νέα Υόρκη, Seoul & Tokyo: Pergamon Press.
    Τελευταία Ενημέρωση: 17 Φεβ 2025, 8:51